Zobsiksnas siksna

Lietotāja mūks attēls
Neko neteikšu!

Pamācības pirmais solis:

Es ar gribēju padalīties ar padarīto un tāpēc safočēju pa solim, ko darīju. Tātad te varēs redzēt kā no mašīnas zobsiksnas izgatavot foršu siksnu biksēm. Mēs paņemsim siksnu, ko vairs nevelkājam, savienosim ar vecu zobsiksnu no mašīnas un izveidosim jaunu siksnu, par ko paši leposimies.

Par cik nesen savam Subaru nomainīju zobsiksnu, tad viena lieka tepat vien garāžā bija. 

Pamācības otrais solis:

Bildēs redzami visi piederumi, kas vajadzīgi. Ādas-caurumspiedēju var aizstāt ar urbi, bet tad tie caurumi nebūs tik eleganti. Tāpat arī šujamo īlēnu var neizmantot, ja epoksija līme ir pietiekami stipra, bet es negribēju riskēt. 

Par cik es gribēju uztaisīt pats savu "jostas turētāju" (to sūdiņu, kas tur atlikušo jostas daļu, kas paliek pāri), izmantoju diezgan tievu dzelzs stieni un plaķenes/skrūvspīles. Jūs varat izlaist šo soli, jo tas tik tā, priekš manis, vai arī paņemt to no vecās siksnas. Ļoti ass nazis vai mazais fleksīts būs noderīgs, kad būs jāgriež zobsiksna. 

Par cik mana zobsiksna diezgan svaigi nāca no mana Subaru, tad man neko papildus pirkt nevajadzēja, bet ja nu gadījumā jums nav mašīnas, bet vēlaties izstrādāt šo projektu, tad viss vienkāršāk ir aiziet uz kādu šrotu un nopirkt zobsiksnu pa 2-3ls. 

Vajadzīgs:

  • lietota zobsiksna
  • veca josta
  • epoksija līme

Pamācības trešais solis:

Sākumā kārtīgi nomazgājam savu zobsiksnu, tā parasti ļoti smērē, tāpēc šo soli daram rūpīgi. Es piepildīju spaini ar karstu ziepjūdeni un, kad tā mazliet atmirka abas puses nogāju ar švammi. Pēc tam, kad zobsiksna bija nožuvusi, nogāju tai pāri ar papīra dvieli un pārliecinājos, ka tā nesmērē.

No vecās siksnas nogriežam sprādzi kā arī to mazo gabaliņu, kas turēja sprādzi (pēc tam noderēs kā paraugs)

Pamācības ceturtais solis:

Es sapratu, ka vislabāk būs rievoto pusi likt ārpusē, kā nekā tā tomēr ir mašīnas zobsiksna un es gribu, lai citi to ar novērtētu. Tāpat arī, kā liels Subaru fanāts es sapratu, ka gribu lai subaru uzraksts būtu labi saredzams. 

Sākumā es nogriezu zobsiksnu tajā vietā, kur plānoju likt sprādzi. Tad, es kā paraugu izmantoju mazo ādas gabaliņu no vecās siksnas (iepriekšējais solis) un izgriezu vajadzīgo caurumu. Šis process ir diezgan piņķerīgs. Jāizspiež/jāizurbj divi caurumi iezīmētajās vietās, tad ar nazi/mazo fleksīti jāsavieno kopā divi caurumi, lai izveidotos vajadzīgais lielais caurums. Cerams, ka sapratāt. Tad malas var mazliet apstrādāt, la tas caurums nav tik pretīgs. Pēc vairākiem izmēģinājumiem, beidzot dabūju vajadzīgo caurumu, kas ļāva sprādzei brīvi kustēties.

Šajā brīdī es sapratu, ka siksnas turētājs, kas nāk līdzi vecajai siksnai galīgi nederēs šajā vietā, tāpēc izlēmu uztaisīt savu. Paņēmu 3mm drāti, ko atradu garāžā un izlocīju no tās vajadzīgā izmēra četrstūri.

Pamācības piektais solis:

Paņemam sprādzi no vecās jostas un uzliekam to virsū uz jaunās jostas vajadzīgajā vietā. Kārtīgi pārbaudam sprādzes novietojumu, bildēs uztaisīju pareizo un nepareizo novietojumu.

Izlemjam, cik tālu gribam, lai josta pārklājās. Pēc tam, kad siksna ir dubultā, tā galīgi nav elestīga, tāpēc to pārklājumu nevajag taisīt pārāk garu, manējais bija tikai kādi 8 cm. 

Tagad noderēs tās skrūvspīles par ko runāju, iespiežam abas jostas puses pēc iespējas tuvāk sprādzei un sākam šūt. Šis process ir diezgan smags, jo zobsiksna tomēr ir no traki izturīga materiāla. Abas šuvuma puses noklāju ar nedaudz superlīmi, lai neirst vaļā.

Pamācības sestais solis:

Tagad ir pēdējais laiks, lai kārtīgi pārbaudītu vai sprādze ir pareizi novietota un vai dubultā salocīta siksna ietilpst siksnas turētājā. Tad sajaucam epoksija līmi un klājam virsū. Esam uzmanīgi, ja būs pārāk daudz līmes, tad saspižot, tā nāks pa visiem galiem ārā. Es abas puses aptinu ar alumīnija folliju un mazus koka klucīšus visā līmes apgabalā, to visu ietvēru mazajās skrūvspīlēs. Almumīnija follija tāpēc, jo, kad līme ižžūs, to varēs viegli noņemt nost. Ja līme iznāk pa sāniem ārā, tad uzreiz tīram nost. Lai gan izmantoju 5min epoksiju, tāpat atstāju žūt līdz nākošajai dienai.

Pamācības septītais solis:

Noņemam visus saspiedējus un uzvelkam jauno jostu virsū. Izmēram aptuvnei, kur vajadzīgs pirmais caurums. Jāpiemin, ka caurumus izspiedu jostas biezākajā vietā "uz zoba", tādā ziņā, ka josta tādā veidā tik ātri nenonēsāsies. 

Vajadzīgo caurumu izmēri var variēnt no tā, kāda bija jūsu vecās siksnas sprādze. Uztaisam arī papildus caurumus ~2cm attālumā vienu no cita, priekš variācijas.

Apliekam atkal siksnu un nomēram cik aptuveni jāgriež nost. Kamēr biju uzvilcis jostu ar šķērēm nogriezu lieko.

 

Lūk, apsveicu, tagad varat būt lepni par savu zobsiksnas siksnu.

Pievieno komentāru!

Pierādi, ka esi reāls cilvēks